Škoda Superb 2.generace
V březnu roku 2008 byla představena druhá generace, v dubnu pak byla zahájena výroba v Kvasinách a postupně se výroba rozšiřovala také do Indie a na Ukrajinu. Nejedná se o klasický tříprostorový sedan, ale o kombinaci liftbacku a sedanu s využitím technologie Twindoor.
V roce 2009 představila Škoda druhou generaci Superbu v čínském Šanghaji pod názvem Superb Hao Rui. V létě se Superb Hao Rui začal prodávat, od evropské verze se ta čínská liší například chromovanou maskou chladiče.
Zatímco druhá generace v základní verzi nabídla oproti předchozí o 42 mm menší rozvor (2761 mm) a přestala tak konkurovat sedanům vyšší střední třídy, již na podzim roku 2009 se představila Škoda Superb Combi, která prostorem pro zavazadla své konkurenty ve střední třídě překonává. Superb se stal také kombi s největším objemem zavazadlového prostoru koncernu Volkswagen (porazil Volkswagen Passat Variant i Audi A4 Avant). Kombi je 4838 mm dlouhé, 1817 mm široké a se standardně montovaným střešním nosičem 1510 mm vysoké (1481 mm bez nosiče), rozvor je stejný jako u liftbacku. Objem zavazadelníku činí 633 l, při sklopení zadních sedadel až 1 865 l. Na výběr jsou kola o rozměrech 16", 17" a 18".
Škoda Superb 3,6 4x4 L&K je v současnosti nejrychlejší a nejluxusnější sériově vyráběná Škoda, s maximální rychlostí 250km/h a akcelerací 0-100km/h za 6,5 sekund.
Superb má ve výbavě: Bi-Xenonové světlomety s funkcí AFS a ostřikovači světlometů, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu i vzadu, parkovací asistent, systém kontroly tlaku v pneumatikách, navigační systém a velký 6,5" barevný dotykový TFT displej, přijímač TV vysílání, elektricky nastavitelná sedadla (u řidiče s pamětí) i zrcátek, dešťový senzor, střešní okno se solárními panely které umožní i v zaparkovaném autě cirkulaci chladného vzduchu a chlazení přihrádky na pití, měnič na 6 CD se slotem pro SD nebo MMC karty, vyhřívaná sedadla a odvětrávaná přední sedadla potažené kůží.
Motorizace
[editovat]Benzinové motory
Model | Válce | Objem | Ventily | Max. výkon /otáčky za minutu |
Max. točivý moment /otáčky za minutu |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Rychlost | Značení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TSI | 4 | 1.390 cm³ | 16 | 92 kW (125 k) | 200 Nm / 1500−4000 | 10,5 s | 201 km/h | CAXC |
1.8 TSI | 4 | 1.798 cm³ | 16 | 118 kW (160 k) | 250 Nm / 1500−4200 | 8,6 s | 220 km/h | BZB/CDAA |
2.0 TSI | 4 | 1.984 cm³ | 16 | 147 kW (200 k) | 280 Nm / 1700−5000 | 240 km/h | ||
3.6 FSI | 6 | 3.600 cm³ | 24 | 191 kW (260 k) | 350 Nm / 2500−5000 | 6,5 s | 250 km/h | CDVA |
Dieselové motory
Model | Válce | Objem | Ventily | Max. výkon /otáčky za minutu |
Max. točivý moment /otáčky za minutu |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Rychlost | Značení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.6 TDI-CR | 4 | 1.598 cm³ | 8 | 77 kW (105 k) | 250 Nm / 1500-2500 | 12,5 s | 190 km/h | BLS |
1.9 TDI PD (jen GreenLine) | 4 | 1.896 cm³ | 8 | 77 kW (105 k) | 250 Nm / 1900 | 10.4 s | 205 km/h | BLS/BXE |
2.0 TDI-CR | 4 | 1.968 cm³ | 16 | 103 kW (140 k) | 320 Nm / 1800−2500 | 10,2 s | 207km/h | CFFB |
2.0 TDI-CR | 4 | 1.968 cm³ | 16 | 125 kW (170 k) | 350 Nm / 1750−2500 | 8,8 s | 222 km/h | CBBB |